FINANCIJSKE NOVOSTI

Kako odgovoriti na novonastalu krizu?

Dino Bendeković Dino BendekovićDino Bendeković

Poslovna je kriza neplanirano i neželjeno razdoblje u poslovanju bilo kojeg poduzeća, a može imati neočekivani ishod – onaj koji pretendira pozitivnoj ili negativnoj strani. Kriza je nezaobilazni dio razvoja, stoga niti jedan čovjek, niti jedno poduzeće, ju ne može preskočiti u svom životu. Najčešće se postavlja pitanje u čemu je razlika između uspješnih i neuspješnih poduzeća, tj. kako uspješna poduzeća prolaze kroz krize. Upravljanje krizom proces je koji obuhvaća dug vremenski period i iziskuje mnogobrojne ljudske napore. 

 

Neizvjesnost u poslovanju dovela je neke tvrtke do novih poslova i zatvorila mogućnosti suradnje

Ruska invazija na Ukrajinu uvelike je utjecala na sklapanje poslova u Europi i korporacije stavila u neizvjesnost, dok su trenutni ugovori spajanja i akvizicija vrijedni 300 milijardi dolara. Novonastala inflacija na tržištu, rastuće cijene energije i zabrinutost zbog dugotrajnog rata guraju korporativne odbore i privatne investicijske tvrtke u nesigurno poslovanje, a do sada su slobodno trošile svu energiju koja je bila na raspolaganju. Tržište kompanija srednje veličine sada pretendira izmjenama ugovora i daljnjim pregovaranjima kako bi došli do idealnog rješenja za sve sudionike.

Usporavanje tržišta spajanja i preuzimanja poslovanja u Europi sada je rješenje za sve korporacije. Čak i prije invazije, proširenje poslova počelo je pokazivati ​​znakove umora u regiji, jer su sumorne ekonomske i geopolitičke prognoze uništile sve planove. Vrijednosti europskih ugovora su pale za 22 posto na godišnjoj razini, što pokazuje istraživanje Bloomberga.

 

Krizu je potrebno prepoznati u što ranijem stadiju

Krizne situacije općenito utječu na svakog čovjeka i na svakodnevno poslovanje, ne samo na procese spajanja i preuzimanja tvrtki. Ruski vojni napad na Ukrajinu učinkovito je zatvorio tržište inicijalne javne ponude u Europi. Male su vjerojatnosti da će ponude velikih novčanih razmjera ići prema naprijed u idućih nekoliko tjedana, a promjenjivost u kratkoročnom periodu također bi mogla naštetiti ambicijama i poslovanju svake tvrtke.

Krizni razvoj bitno je prepoznati u što ranijem stadiju, preokretom ju prevladati i krenuti u novom smjeru, ka novom uspjehu. Kriza što je dublja, to je zahtjevnije i dugotrajnije njeno ovladavanje, a i posljedice su dalekosežnije. Na svako pitanje, Grant Thornton stručnjaci imaju odgovor i rješenje trenutnog problema. Za sva kratkoročna i dugoročna poslovanja, možete se obratiti našim stručnjacima koji će pravovremeno i adekvatno odgovoriti na krizu u poslovanju. 

 

 

Izvor podataka: Private Equity Insights