COVID-19

Vrijeme ekstremnih ekonomskih izazova zahtijeva od svakog poduzeća da svoje poslovaje prilagodi preprekama na koje nailazi

Dalibor Briški Dalibor BriškiDalibor Briški

COVID-19 izazvao je poslovno okruženje na borbu, a mnoge tvrtke srednje veličine su sada potpuno usredotočene na izgradnju veće otpornosti u svojem poslovanju. Svaka tvrtka ima svoje dugoročne i kratkoročne strategije kojima je cilj uspješnost u svakom segmentu poslovanja. Međutim, prava otpornost nadilazi kratkoročno preživljavanje. U vremenima ekstremnih gospodarskih izazova nije važno samo prebroditi krizu, već uzeti predah kako biste ponovno prilagodili svoje poslovanje preprekama koje se nalaze na putu ka ostvarenju ciljeva.

 

Uvid u vanjske pokretače može usmjeriti poduzeće u boljem smjeru

Izgradnja otpornosti zahtijeva temeljito i kontinuirano praćenje poslovnog okruženja, a zatim prilagođavanje poslovanja, kako bi se optimizirao učinak u tim uvjetima. Tvrtke kojima je pandemija ugrozila poslovanje moraju sagledati svoje vanjske pokretače: kako se ponašaju njihovi klijenti, promjene tržišne dinamike i krajolika konkurencije, gdje mogu pristupiti sredstvima te predvidjeti i pripremiti se za regulatorne promjene.

S takvim uvidom tvrtke tada mogu prilagoditi ili transformirati svoje interne pokretače kao što su: zaposlenici te njihovi talenti i vještine, tehnologija i inovacije, operativna agilnost te procesi rizika i upravljanja koji će biti temelj njihove strategije i programa. Sva ova područja rade sinkronizirano kako bi se poboljšali rezultati svakog poslovanja.

 

Usmjerenost na opstanak, otpornost i oporavak

Globalna pandemija u kombinaciji sa samoizolacijom i daljnjom ekonomskom neizvjesnošću promijenila je način na koji ljudi konzumiraju proizvode i usluge. Poduzeća postaju irelevantna za svoje kupce, ako ne razumiju promjene u ponašanju i prioritetima koje je donijela pandemija. Razumijevanje novog svijeta kupaca nikada nije bilo zahtjevnije. Poduzeća srednje veličine trebaju iskoristiti ovo vrijeme da procijene imaju li prave alate za poslovnu inteligenciju i angažman, a kako bi razumjeli i zadovoljili promjenjive potrebe svojih kupaca. 

Dok su mnoge tvrtke usmjerene na opstanak i otpornost, oporavak se ne može graditi na lošoj reputaciji. Poštivanje zaposlenika i dobavljača te dobra održivost i politika zaštite okoliša bit će ključan odabir kupaca kako u ovom trenutku tako i u budućnosti.

Poduzeća moraju razumjeti gdje se njihovi proizvodi i usluge uklapaju u novo tržište, a konkurenti u nastajanju brzo ih mogu uzurpirati, kada je njihova ponuda bolje prilagođena promjenjivim zahtjevima tržišta. Cilj Grant Thorntona na području Srednje i Istočne Europe je primarno osnažiti savjetodavni segment poslovanja. U području savjetodavnih usluga želimo postati prvi izbor klijenata u tim zemljama. Obratite se našim stručnjacima za svaki problem u poslovanju!