POSLOVNO SAVJETOVANJE

Želja za međunarodnim širenjem unatoč padu poslovnog optimizma – izgledi neizvjesni

Vedran Miloš Vedran MilošVedran Miloš

 

Optimizam među tvrtkama srednje veličine na globalnoj razini pao je za šest posto, na svega 64%, što pokazuje najnovije međunarodno poslovno izvješće Grant Thorntona. Iako je optimizam i dalje visok u odnosu na povijesne razine, poduzeća srednje veličine svakako su svjesna izazova s ​​kojima se suočavaju, a 63% njih navodi gospodarsku nesigurnost kao glavno ograničenje s kojim se trenutno suočavaju. Iza toga slijede troškovi energije (62%) i troškovi rada (57%).

Unatoč tim vrlo stvarnim ograničenjima i onome što je Međunarodni monetarni fond nedavno opisao kao „tmurne i neizvjesne“ ekonomske izglede, želja za međunarodnim širenjem čini se nezaustavljivom. Izvozna očekivanja i dalje su blizu rekordno visokih, s 44% ispitanika koji predviđaju povećanje u sljedećih 12 mjeseci. Isto tako, 42% njih očekuje da će povećati svoje međunarodne prihode, a 58% ispitanika očekuje povećanje ukupnih prihoda u sljedećih 12 mjeseci.

 

Dok neke vlade najavljuju programe potpore za rješavanje rastućih troškova energije i prema zadanim postavkama, ekonomske neizvjesnosti, lako je vidjeti zašto se troškovi rada smatraju ograničenjem za poduzeća, pri čemu 83% ispitanika očekuje povećanje plaće u sljedećih 12 mjeseci. Međutim, postoji ograničenje onoga što si poduzeća mogu priuštiti, sa samo 22% poduzeća koja su naznačila  namjeru povećanja plaća tijekom inflacije.

Unatoč ovim ograničenjima, tvrtke srednje veličine još uvijek ulažu u tehnologiju i ponovno su na vrhu popisa sa 60% njih koji očekuju povećanje ulaganja u ovo područje u sljedećih 12 mjeseci – što je izjednačilo rekord postavljen prošle godine. Nakon toga, slijede ulaganje u istraživanje i razvoj (55%) i vještine zaposlenika (55%).

Dok su ulaganja u nove poslovne prostore i dalje pri dnu popisa, s 40% njih koji očekuju povećanje ulaganja u sljedećih 12 mjeseci, to je još uvijek rekordna vrijednost od kada smo prvi put počeli prikupljati podatke o tvrtkama srednjega tržišta 2011. godine. To je znatno iznad dugoročnog prosjeka od 26%, što se vjerojatno objašnjava time da tvrtke moraju ulagati u nove hibridne radne modele.

 

U smjeru želje za međunarodnim širenjem, Grant Thornton je identificirao četiri ključna trenda: 

  • Apetit za međunarodnim širenjem i dalje je jak 
  • Globalne trgovinske rute i opskrbni lanci preoblikuju se duž geografskih i političkih linija
  • Međunarodni planovi i pritisci znatno se razlikuju među regijama
  • Inflacija i dalje raste, a ublažavanje njezina utjecaja ključno je za međunarodni uspjeh.

 

Prilikom širenja na međunarodno tržište, potrebna vam je pomoć lokalnih stručnjaka. Obratite se Grant Thornton stručnjacima za pomoć ili bilo kakve dodatne informacije! 

 

Izvor podataka: Grant Thornton International Ltd.